woensdag 23 juli 2008
Tijdloos lachen
Ik ben de trotse bezitter van de 14 DVD Mega Box met alle 46 afleveringen van Monty Python’s Flying Circus die van 1969 tot 1974 op de BBC werden uitgezonden. Dik 1480 (!) minuten klassieke humor die ik beslist mee zou nemen naar een onbewoond eiland, mits daar natuurlijk tv en een DVD-speler aanwezig zijn.
Ook op YouTube stikt het van de Python-filmpjes, maar voor wie snel een zwik beroemde sketches bij elkaar wil zien is er de Monty Python Video Wall.
Nooit geweten trouwens dat ooit ‘The Venus De Milo Panic Show’ als alternatieve titel werd overwogen. Kijk, dat heb ik weer uit de zeer uitgebreide Monty Python Wiki.
Zo leer je niet alleen het nodige bij, je slaat ook nog eens twee vliegen in één klap door Ding 11 & 16 te combineren in een blogpostje.
Labels:
Leuke Dingen,
wiki,
you tube
dinsdag 22 juli 2008
Statistieken
Ik ben gek op statistiekjes. Dagelijks check ik wat er zoal op Vlissingen.nl gezocht en bekeken wordt. Geeft iedere keer toch nog voldoening wanneer ik zie dat een door mij gepubliceerd bericht aan het eind van de week in de top 20 van best bezochte pagina’s is beland. Altijd goed om te weten dat je je werk dus niet voor nix doet.
Grensoverschrijdend
Ook mijn fotosite op Flickr is -sinds ik voor 16 euri een Pro-account heb genomen- voorzien van statistiekmeting. En ook die cijfertjes bekijk ik met de nodige regelmaat.
Tijdens het kerstreces van 2007 ben ik voorzichtig begonnen met het af & toe uploaden van foto’s en vandaag overschreed mijn statistiek de magische grens van 15.000 photo views.
Mijn meest bekeken foto is de afbeelding hierboven. Alsof het zo moest zijn, overschreed ook dat plaatje vandaag een grens: 3000 clicks. Is dat veel? Weet ik niet. Maar leuk is het wel: zelf een aardig online fotoalbum hebben dat dan weer door mensen uit alle windstreken doorsnuffeld en soms van commentaar voorzien wordt.
Labels:
Flickr,
Leuke Dingen
maandag 21 juli 2008
YouTube irritaties (again)
Dik een week geleden alweer trad dichter/zanger Leonard Cohen op in Amsterdam en ik –stommeling- was er niet bij. Kon me wel voor mijn kop slaan toen ik kort daarna de jubelende recensies op Internet las.
Binnen afzienbare tijd verschenen fraaie foto’s op Flickr, dus ik bedacht me dat er vast ook wel iets op YouTube te vinden zou kunnen zijn.
Parkinson?
En ja hoor, inmiddels zijn bijna 100 filmpjes van het betreffende concert geupload. Maar waarschijnlijk dus allemaal gefilmd met mobieltjes, want in een trillende, schokkerige Parkinson kwaliteit waar ik bepaald niet vrolijk van word. Wat zijn mensen toch blijkbaar al gauw tevreden…
In het kader van de Web 2.0 personalisatiegedachte zou het toch mooi zijn als ik iets kon aanvinken om dergelijke nonkwaliteit niet eens aangeboden te krijgen!
Of weet iemand toevallig ergens een vergelijkbare filmpjessite te vinden waar men wél een bepaalde kwaliteitsnorm hanteert?
En anders zit er nix anders op dan gewoon te wachten tot de officiële Tour-DVD uitkomt.
Q’s Bieblog Stelling van de Week
Bij stijgend gebruik van media-uitingen door de grote massa holt het kwaliteitsniveau evenredig achteruit.
Labels:
Flickr,
personalisatie,
youtube
Nog meer YouTube gedachten
Wat ik enorm makkelijk en publieksvriendelijk vind is de mogelijkheid om een YouTubefilmpje snel te embedden in je blog of op je website. Gewoon even de Javascript code copy/pasten en klaar is Case.
Ook op de Jong-afdeling van Vlissingen.nl en in mindere mate op onze eigen bibliotheeksite zijn we daar inmiddels op overgestapt. Eerst deden we nog pogingen onze filmpjes in een Flash-playertje te presenteren, maar tegenwoordig zetten we het beeldmateriaal eerst op YouTube en bakken vervolgens de code in onze webpagina.
Pro actief
Waarom we daartoe zijn overgestapt? In de eerste plaats is het natuurlijk gratis reclame dat onze filmpjes op YouTube bekeken kunnen worden. Maar vooral omdat het grote publiek inmiddels gewend is aan deze presentatievorm en daardoor de filmpjes op de Jong- en de Bieb-site eerder zal aanklikken. Pro actief denken weetjewel?
Bieb Promo?
Hoewel we op onze eigen biebsite onze toko al promoten door middel van een fotoalbum, is het misschien een idee om ook een YouTube presentatie te maken waar we dan vanaf onze Wikipagina weer naar kunnen linken. Misschien een idee voor onze werkgroep Communicatie om daar eens over na te denken?
Tip: zoek het dan vooral niet in bewegende beelden, maar maak een ‘filmpje’ met stills en tekst; dat komt de beeldkwaliteit zeer ten goede.
En ik denk dat Renate, John en ondergetekende wel bereid zullen zijn de daadwerkelijke productie op zich te nemen.
Ook op de Jong-afdeling van Vlissingen.nl en in mindere mate op onze eigen bibliotheeksite zijn we daar inmiddels op overgestapt. Eerst deden we nog pogingen onze filmpjes in een Flash-playertje te presenteren, maar tegenwoordig zetten we het beeldmateriaal eerst op YouTube en bakken vervolgens de code in onze webpagina.
Pro actief
Waarom we daartoe zijn overgestapt? In de eerste plaats is het natuurlijk gratis reclame dat onze filmpjes op YouTube bekeken kunnen worden. Maar vooral omdat het grote publiek inmiddels gewend is aan deze presentatievorm en daardoor de filmpjes op de Jong- en de Bieb-site eerder zal aanklikken. Pro actief denken weetjewel?
Bieb Promo?
Hoewel we op onze eigen biebsite onze toko al promoten door middel van een fotoalbum, is het misschien een idee om ook een YouTube presentatie te maken waar we dan vanaf onze Wikipagina weer naar kunnen linken. Misschien een idee voor onze werkgroep Communicatie om daar eens over na te denken?
Tip: zoek het dan vooral niet in bewegende beelden, maar maak een ‘filmpje’ met stills en tekst; dat komt de beeldkwaliteit zeer ten goede.
En ik denk dat Renate, John en ondergetekende wel bereid zullen zijn de daadwerkelijke productie op zich te nemen.
Labels:
youtube
Abonneren op:
Posts (Atom)