maandag 25 augustus 2008

Weekendverrassing

Als groot cabaretliefhebber de laatste jaren nogal teleurgesteld wat zich zoal als jong bloed in die sector aandient. Te vaak verschijnen nieuwe solisten of groepjes al gelijk met hun eerste programma op tv, want cabaret doet het gegarandeerd goed in de kijkcijfers. Daardoor te vaak gemakzuchtige en onevenwichtige cabaretdingen voorbij zien komen.

Een onverwachte uitzondering op het bovenstaande was de mij volkomen onbekende Ronald Goedemondt in wiens solo ‘Spek’ ik afgelopen weekend al zappend belandde.

Toen mevrouw Q 's avonds laat thuis kwam, trof zij ondergetekende betraand van het lachen op de bank aan. Ze had inmiddels een fors stuk ‘Spek’ gemist, maar dan biedt YouTube gelukkig uitkomst.



Een andere uitkomst is dat ik door mijn werk lekker ‘dicht bij het vuur’ zit. ‘Spek’ bleek inmiddels integraal op DVD verschenen en is ondertussen al gereserveerd bij een bevriende bibliotheek.

Q’s Bieb Blog: ook voor uw cabaret- en DVD-tips!

1 opmerking:

Unknown zei

Yassas Peter!

Dat is idd behoorlijk handig, HTML al een beetje onder de knie hebben. Dat wil zeggen, er is een soort haat-liefde verhouding met Dreamweaver, wat natúúrlijk niks heeft te maken met mijn technische onkunde.
Ik heb je blog gelezen over cabaret en ben het er mee eens! Heel erg maar ik vind ook dat er geen leuke vrouwelijke cabaratiers zijn (ik heb het echt geprobeerd!) dus als je nog tips hebt?
Ken je de Ashton Brothers? Dat is ook een aanrader, volgens mij staan ze dit seizoen ook weer in M'burg. Twee jaar terug bij het Leids cabaretfestijn won er ook een goeie, een Belg waarvan ik even de naam ben vergeten. Overigens ook erg leuk om bij te zijn.
Ik probeer binnenkort de nieuwe G!DSsite over te FTPen, dan zal je ws nog van me horen...
Groetjes! Josien