donderdag 11 september 2008

Netwerken na je dood


Er waren al digitale begraafplaatsen, digitale grafzerken en ook de grote massa weet bij het verscheiden van BN-ers de weg te vinden naar de online condoleanceregisters. Kortom, de dood is springlevend op ’t Net.

Tribute pagina
Sinds kort is er ook een community website waar mensen een eerbetoon voor een overleden vriend of familielid kunnen inrichten. "Als je over een paar jaren geen 'tribute'-pagina krijgt bij je overlijden, heb je geen vrienden," aldus een van de oprichters die deze maand ook een Nederlandse site lanceert.

Geheel volgens de Web 2.0 methode zet je in een handomdraai gratis een digitaal gedenkteken online met fijne pastelkleurtjes en kekke prefab bannertjes. Wil je meer (achtergrondmuziek, slideshows of gastenboek), dan moet je natuurlijk dokken, want bovenal is de dood ook een commercieel product.

Cadeautip
Lijkt me een fijn plan om iemand al bij leven zoiets te geven, zodat hij/zij er ook nog van kan genieten. En zelf al kan zien wat de vrienden- en familiekring zoal over hem/haar te melden heeft. Anders wordt het toch een beetje Hyves in het hiernamaals. Dus verras tante Jo eens!

Maar het kan nog veel makkelijker én goedkoper. Maak zelf een homepage, koppel daar al je virtuele uitingen aan, et voilà, iedereen kan je beter leren kennen voordat het te laat is.
Leg vervolgens wel testamentair vast dat er mensen zijn die tijdens jouw permanente afwezigheid de boel online houden. Want niets is zo vervelend als dooie links.

Q’s Bieb Blog zal binnenkort zelf ter illustratie een aanschouwelijk voorzetje maken.

8 opmerkingen:

Karolien Selhorst zei

Dat laatste lijkt me inderdaad zinvoller, ja :-)

Bieptiep zei

Kostelijk: een posthume digitale fanclub!
Ik zal er eens ernstig over nadenken.

Ben wel erg benieuwd naar je voorzetje.

Peter zei

Dat voorzetje zit er echt aan te komen hoor. Nog even geduld s.v.p.

Bea Babijn zei

Gisteren zag ik een stukje van het zesde zintuig en daar was iemand die via een radiofrequentie contact maakte met het hiernamaals. Vervolgens verwerkte hij het op zijn laptop en een wonder geschiedde: een stem (uit de bovenwereld)gaf antwoord op zijn vragen. Wie weet kunnen we straks zelf in het hiernamaals nog antwoorden via de pc en kunnen we ons zelfs op rss abonneren. We zitten tenslotte in een digitaal tijdperk. :D

Bea Babijn zei

Misschien ook niet verkeerd om alvast een domeinnaam vast te leggen. Zoiets als http://www.onderwereldontmoet bovenwereld.nl
Deze is in ieder geval nu nog vrij.

Peter zei

Waar kan ik in contact komen met die 'stem uit de bovenwereld'? Wil bij hem of haar wel alvast eens checken hoe het daar is.

Peter zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Bea Babijn zei

Volgens mij verdwijnen mijn reacties nu al naar het hiernamaals. Ik had ongeveer 2 uur geleden al een nieuwe reactie geplaatst en weer staat deze er niet op. Al de tweede keer vandaag.
Nog een poging dan:
Of je zoekt het gewoon op Internet op. Bij firefox geef ik je meer kans.:P
Of je neemt contact op met de uitzending het zesde zintuig en vraagt naar de persoon die contact met overledenen heeft via een radio!!!!!!
Mocht dit allemaal niets opleveren dan kun je altijd nog bij Char terecht.
En als dit dan nog niet helpt dan..............bel me maar.