vrijdag 30 mei 2008

Griekse Dingen


Had ik al verteld dat ik de komende drie weken lang Dingenloos in Griekenland zit/lig te luieren? Beetje retorische vraag, want al zijdelings aan de orde gekomen in mijn blogpostje van 9 mei over Flickr.

Maar goed, dan zeg ik nog een keer: van 2 t/m 23 juni vertoef ik dus samen met mevrouw Q op de eilanden Kefalonia en de thuishaven van Odysseus: Ithaka, voor de noordwestkust van Griekenland, onder Corfu om precies te zijn.

Druk schema
Wat wij daar gaan doen is niet bepaald wereldschokkend te noemen: uitrusten, zwemmen, lezen, cryptogrammen oplossen, geuren opsnuiven, onthaasten, Retsina en ouzo nuttigen, rondtuffen op een scootertje, bakken & braden (in de zon welteverstaan), loom rondschuifelen, siësta’s doen, I-Podje luisteren, danspasjes voor de sirtaki oefenen, de Griekse locals op verstilde dorpspleintjes bekoekeloeren en suffig naar de zee staren. Een vol schema, maar ja, dat is nu eenmaal inherent aan een actieve doe-vakantie.

Back to basics
Daar ter plekke gaan we geheel back to basics, vrij van laptops, mobieltjes, internet en andere hedendaagse onmisbaarheden. Nou ja, als enige echt onmisbare apparaten nemen we natuurlijk wel de eerdergenoemde I-Pod mee en een digitale camera. Een kleine selectie uit onze Griekenlandkiekjes zal daarna ongetwijfeld hier opduiken.

Misschien dat ik zelfs wel een keertje in een Internet Café mijn G-Mailaccount zal checken op eventuele groeten van het thuisfront en reacties in mijn blog. Maar momenteel dus een beetje digimoe en aan rust & ruimte toe. Bij terugkomst wachten mij Dingen 10, 11 en 12.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

HP De rust is je gegund voor de komende weken. Kek shortje trouwens op die Griekenlandfoto

Bieptiep zei

Heel veel vakantieplezier in het land van feta, retsina, ouzo, spinakopita, moussaka, zon en muggen. Vergeet je Deet en je klamboe niet!
Als ik zulke foto's kon maken, plaatste ik ze ook op Flickr.

Peter zei

Ja, die foto is dik 20 jaar oud. Toen was ik nog in mijn kekke periode :-)
Zou je mijn shorts nu eens moeten zien....

Lourenza zei

Veel plezier in Griekenland!
Groetjes lot

Bea Babijn zei

Nou Peter, geniet in ervan in het heerlijke Griekenland. Ik zal je reacties wel gaan missen de komende drie weken. Veel plezier samen met veel zon, uitrusten, zwemmen, lezen, cryptogrammen oplossen, geuren opsnuiven, onthaasten, Retsina en ouzo nuttigen, rondtuffen op een scootertje, bakken & braden, loom rondschuifelen, siësta’s houden, I-Podje luisteren, danspasjes voor de sirtaki oefenen, de Griekse locals bekoekeloeren en suffig naar de zee staren. Met zo'n vakantie zou ik zo met jullie mee willen!!! Daar hebben we het tenslotte uitgebreid over gehad op het terrasje.

Groetjes Bea