maandag 7 juli 2008

Tussendoorpostje

Inmiddels is het al weer bijna twee weken geleden dat ik terug in de kantoortuin beland ben. En dat was natuurlijk weer even wennen na 20 dagen in een Grieks tempo te hebben doorgebracht.

Banaan
Na het uren reinigen, lezen en afhandelen van de zaken in mijn bijna dichtgeslibde mailbox, wachtte mij direct op mijn eerste werkdag al een verplichte personeelsbijeenkomst in het Stadhuis. En die was ik dus compleet vergeten. Eerlijk gezegd ook geen zin an, maar toch braaf gegaan natuurlijk.
De toespraken waren lang, voorzien van metaforen die mij enigszins ontgingen (iets met een banaan?) en de temperatuur in de publiekshal oversteeg bovendien die van mijn laatste dagen op Keffalonia.

Voorhoede
Gelukkig maakte het aansluitende feest & buffet in Het Arsenaal heel veel goed. Lekker in de avondzon met een clubje gelijkgestemde collega’s het concept van een personeelsfeest luidruchtig hergedefinieerd.
En verder vervulde Bibliotheek Vlissingen opnieuw zijn inmiddels bekende voorhoedefunctie, zowel qua onderlinge gezelligheid als qua dansbereidheid. Overigens ook bij de start van het uitstekende buffet kon een deel van het biebpersoneel de nodige pioniersdrang niet ontzegd worden :-)

Naar de haaien
Aan het slot van de avond heb ik trouwens voor het eerst van mijn leven roggen geaaid. Ze vonden het nog lekker ook! Beduidend minder enthousiast was die ene mini-barracuda die door mij in een dolle bui aan een salto mortale werd onderworpen (volgende keer: brandend hoepeltje?).
Er schijnt trouwens een compromitterend filmpje van te circuleren, maar gelukkig nog nix van op YouTube gezien...

Voorlopig uitgefeest
In de dagen daarna wachtten mij in private kring nog twee feesten en aansluitend ook nog het Onderstroom Festival. Van het laatste heb ik door de matige weersomstandigheden minder gezien dan ik van plan was (onbetwist hoogtepunt: het Tom Waits Tribute!), maar ook daar liep ik regelmatig een kleine, hardnekkige kern party people van de bieb tegen het lijf.

Vanwaar deze uitvoerige privé berichtgeving? Omdat ik gewoon even duidelijk wilde maken waarom ik tot op heden nog niet aan 23 Dingen ben toegekomen. Andere Dingen hadden zo hun prioriteit. Maar voorlopig ben ik uitgefeest en binnenkort ga ik mijn achterstand van Ding 10 t/m 12 inhalen.

Geen opmerkingen: