woensdag 24 september 2008

Uitkijken!

Het was al niet ongebruikelijk in het dating circuit: iemand googelen om vooraf te checken wat voor vlees je mogelijk in de kuip hebt. Of krijgt.

Blijkens een bericht op Nu.nl trekt 1 op de 5 werkgevers in Amerika hun sollicitanten na op social network sites. Het onderzoek meldt verder dat 1/3 van hen wel eens een potentiële werknemer heeft afgewezen naar aanleiding van informatie op internet.

Dus wil je ooit enige kans maken op een andere baan, hou er dan nu alvast rekening mee wat je in je schrijfsels online gooit.

Ga zelf met terugwerkende kracht zoeken of ik niet ergens ooit gemeld heb dat ik ‘gek word van mijn werk’. Maak ik dan natuurlijk ‘gek ben op mijn werk’ van ;-)

3 opmerkingen:

Unknown zei

Op zulke momenten ben je dan weer wél eens blij dat je een veel voorkomende achternaam hebt...
Succes met de zoektocht.

Peter zei

Ja, wordt met mijn achternaam natuurlijk aanzienlijk trickier.
Vandaar dat ik die ook zo min mogelijk bekend maak :-)

ria zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.