woensdag 16 juli 2008

Ding 14 – Instant Messaging


Over Ding 14 kan ik kort zijn: ik gebruik het niet. Nog nooit gechat of geMSNd and proud of it. Ik vind de babbel- en blah blah cultuur één van de grote uitwassen van de hedendaagse samenleving. Er wordt verschrikkelijk veel oppervlakkig ‘gecommuniceerd’, maar of het de communicatie over het algemeen echt ten goede komt, daar heeft deze cultuurpessimist zo zijn twijfels over.

Tuurlijk, al die nieuwe communicatiemiddelen kunnen een zegen zijn voor mensen die in een sociaal isolement zitten en ook als bibliotheektoepassing zie ik zeker mogelijkheden naar onze moderne, veeleisende klant toe. Maar persoonlijk heb ik dus nix met Instant Messaging. Ik heb ook niet de behoefte om continu online of bereikbaar te zijn in welke vorm dan ook.

Uiteraard is Internet een fantastisch middel om je vragen beantwoord te krijgen. Ik aarzel dan ook niet om rechtstreeks contact met iemand op te nemen en bevind me met enige regelmaat op forums. Maar als ik wil communiceren, dan doe ik dat het liefst gewoon ‘ouwerwets’ via de e-mail. Of nog beter: gewoon 1-op-1, face-to-face.

(En dat laatste dan ook nog bij voorkeur met mensen die geen mobieltje bij zich hebben, want die zitten vaak de hele tijd te koekeloeren of ze nog geen SMS-je ontvangen hebben)

Geen opmerkingen: