woensdag 20 augustus 2008

Ding 18 – Virtuele boekenkast met LibraryThing


Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: kan me voorstellen dat echte boekenfanaten hiermee weglopen, maar persoonlijk heb ik heel weinig met dit Ding.

Sowieso heb ik geen boekenkast (het merendeel van mijn boeken is in gemeenschap van goederen opgegaan in de uitgebreide collectie van mevrouw Q), dus heb ik ook niet echt de behoefte om er virtueel eentje aan te leggen.

Maar goed, ik heb dus wel netjes mijn huiswerk gedaan en via LibraryThing twaalf boeken erbij gezet die tot mijn persoonlijke klassiekers behoren en waarvan ik sommigen zelfs meerdere malen herlezen heb. De drie standaarwerken over mijn favoriete bandje The Beatles raadpleeg ik ook nog met enige regelmaat.

Boekentips
Mag ik het dan hier verder bij laten? Ik snap het principe en ik begrijp ook dat anderen hier lol aan kunnen beleven, maar om nu weer een profiel aan te gaan maken en tags toe te kennen aan iets waar ik toch nooit meer naar kijk, dat gaat me iets te ver.
Goeie boekentips krijg ik wel gewoon via vrienden en een paar gewaardeerde collega’s. En als ik zelf iets aardigs gelezen heb, meld ik dat wel via mijn blog. Klik maar op de tag ‘boekentip’ hieronder.

Tot slot: misschien een idee om de Keuze van het Personeel virtueel te presenteren à la LibraryThing?

4 opmerkingen:

Karolien Selhorst zei

Dag Peter,

ik heb ook niets met dit ding. Ik ben gewoon te lui om al mijn boeken in te geven, denk ik. Bovendien heb ik tegenwoordig geen tijd meer om te lezen (jammer)en boekentips vind je sowieso overal. Die tip van je vind ik wel relevant. We zouden een groep kunnen aanmaken binnen LibraryThing en zo de keuze van het personeel kunnen etaleren. Een linkje op de website en klaar is kees :-)

Peter zei

Dag Karolien

Leuk om te merken dat iemand mijn 'tips' in overweging neemt.

Inventariseer jij trouwens alle blogs op bruikbare aanbevelingen, zodat we na 23 Dingen over een soort to-do-listje (of op zijn minst over een discussiestuk) beschikken?

Karolien Selhorst zei

Ja, zo'n lijst maak ik inderdaad.

De Eeuwige Bron zei

Het lijkt er inderdaad op dat Kees er klaar mee is.
Een Spui-boekenkastje lijkt mij wel wat, dan hoef je het niet allemaal zelf te doen. Want net als Peter heb ik bijna geen boeken meer. Er had zich een hele
populatie schimmeltjes in genesteld (vochtige muur). En waarom zou je ook zolang er bibliotheken zijn.