dinsdag 19 augustus 2008

Ding 17 - Bekijk een typische Web 2.0 site

Over dit Ding kan ik kort zijn, want heb ik mijns inziens in eerdere blog postjes al zijdelings becommentarieerd. Maar ik ben niet te beroerd om dit in een gecondenseerde versie nog eens te herhalen.

In mijn postje van 28 mei, ‘De toekomst van maatwerk’ tipte ik al de website van de BBC als een goed Web 2.0 voorbeeld, omdat daar alle onderdelen naar eigen smaak zijn aan te passen en desgewenst in of buiten beeld gehouden kunnen worden.

Verder ben ik door het 23 Dingen traject nóg enthousiaster geworden dan ik al was over Flickr. Driekwart jaar geleden gestart met het uploaden van wat foto’s om eens uit te vogelen hoe dat nou precies werkte. Inmiddels ben ik behoorlijk verslingerd geraakt en er wekelijks wel een paar keer mee bezig. Daardoor alleen nog maar meer mogelijkheden ontdekt en vooral hoe buitengewoon gebruiksvriendelijk Flickr is opgezet. Niet voor nix werd Flickr vorig jaar beloond met een Web 2.0 Award in de categorie Photos & Digital Images.

Klik op de Flickr tag onderaan dit berichtje en je krijgt al mijn eerdere postjes over dit onderwerp keurig op een rij.

Geen opmerkingen: