vrijdag 22 augustus 2008

Lowlands again (+ leuke Internet Tip)


Een van de leukste verrassingen van Lowlands 2008 vond ik het optreden van Santogold.

Ik had al wat ronkende recensies gelezen over haar debuutalbum, maar de cd tot op heden niet nader onderzocht. Nadat ik de videoband had teruggespoeld direct achter de pc gekropen en haar debuut-cd gedownload. Inderdaad heel leuke muziek, met name de nummers in de electro dancesfeer (prijstracks: ‘Shove it’ en ‘Anne’).

Mixtape
Over die mevrouw wilde ik wel eens wat meer weten en al surfend kwam ik toevallig op dit blog terecht waar uitgebreid reclame wordt gemaakt voor een alleen al door de tracklist intrigerende mixtape. Moest ik natuurlijk ook hebben!
De blogger in kwestie bleek de bijna 80 minuten durende mix van 35 tracks ter download gezet te hebben op SendSpace. En daar wilde ik het eens even met jullie over hebben.

Gemak dient de mensch
Het komt nog wel eens voor dat ik een groot bestand per mail wil versturen en dan heb ik bij mijn provider Zeelandnet al snel een probleem, want de maximaal toegestane grootte van een bijlage is 5 Mb. En da’s niet veel. Natuurlijk kun je dan dingen als Pando gebruiken, maar waarom ingewikkeld doen als het ook makkelijk kan?

Gratis parkeren
Via SendSpace kun je namelijk gratis en zonder aanmelden of inloggen maximaal 300 Mb -snel uitgerekend al gauw zo’n 60 MP3tjes- op hun server parkeren. Je krijgt dan een URL die je naar geinteresseerden kunt doorsturen en die kunnen op hun beurt desgewenst de file(s) in kwestie weer downloaden.
Je geuploade bestanden blijven minimaal 14 dagen op de SendSpace server staan. Is er na die periode geen downloadactiviteit meer, dan verdwijnen ze uit de lucht. Voor de lol zelf even die leuke mixtape als ZIP-pakketje hiero op SendSpace gezet. Dus wie binnenkort een feestje heeft…

Maar ook voor niet-muziekliefhebbers kan SendSpace een uitkomst zijn. Zou het zeker ff checke.

Renate zegt OK
Enne, wie denkt dat dit weer de zoveelste nerdy Q-tip is: Renate (die een Powerpoint presentatie t.b.v. Karolien heeft geupload) sloeg SendSpace gelijk op in haar Favorieten en was naar eigen zeggen “helemaal blij” met mij. Kijk daar doe je het toch voor :-)

3 opmerkingen:

Bea Babijn zei

Hee Peter,

Dit is nu echt weer een gouden tip van je. Ik heb natuurlijk ook de mixtape gedownload om het even uit te proberen. Wat een muziek!!! (niet dus) Niet echt mijn stijl. Maar het is gelukt. Ook zelf wat geupload en verzonden naar mijn mailadres. Werkt perfect, alleen het wachten duurt wat lang (daar heb je miep ongeduld weer). Onlangs moest ik foto's en filmpjes van de vakantie aan iemand sturen en heb dit via een usb stick gedaan. Dit programma was perfect geweest. Volgens mij kan ik een groot fotobestand ook via Flickr versturen maar daar moet ik me eerst nog even in gaan verdiepen. Ik heb me trouwens wel aangemeld bij SendSpace maar ik las (later)dat jij dat niet had gedaan. Als ik mijn gegevens niet meer weet dan kan dat dus zonder aanmelden. Net zo handig.

Bea Babijn zei

Ik heb nog even naar Flickr gekeken en met dit programma kun je ook heel goed grote fotobestanden mailen. Voor het sturen van filpmjes moet je weer betalen. Sendspace is hier dus weer een uitkomst voor.

Peter zei

Ha Bea

Leuk dat je zo enthousiast bent over Sendspace. Is mijns inziens erg handig in voorkomende gevallen. Je hoeft je dus inderdaad niet eens aan te melden.
Enne, wel een beetje geduld hebben als je grote bestanden uploadt natuurlijk :-)

Ja, die mix, daar moet je natuurlijk van houden. Vind 't zelf na drie kwartier behoorlijk ontaarden in nodeloos gefröbel en gefreak. Heb 'm dus zelf tot 3/4 ingekort en de rest weggemieterd.