maandag 25 augustus 2008

Tegenstrijdige berichten


Afgelopen zaterdag stonden twee berichten op één PZC-pagina een beetje haaks op elkaar.

1.
“Stilte op de werkvloer komt de productiviteit ten goede. Volgens HRpraktijk.nl, een website voor personeelsmanagement, zorgt stilte op de werkvloer voor een betere indeling van werk, meer creativiteit en minder ziekteverzuim.
De website geeft ook tips om tot een stillere werkomgeving te komen, zoals o.a. het creëren van een stilte-uur (geen telefoon, vergaderingen of mailverkeer) en het organiseren van meditatiebijeenkomsten.”

Bij de aanbevelingen ziet HRpraktijk volgens mij één ding over het hoofd: thuiswerk. Maar daarbij loop je volgens berichtje 2 weer tegen andere zaken aan. Gelukkig bestaat ook daarvoor weer een betaalbare oplossing…

2.
“Menig freelancer die vanuit huis werkt kent het probleem: een klant belt en juist op dat moment eist een van de kinderen de aandacht op. Zoiets klinkt door de telefoon niet professioneel.
Thrivingoffice heet de oplossing te zijn voor éénpitters die willen doen alsof ze een professioneel en dynamisch bedrijf hebben. Het is niets ander dan een cd met kantoorgeluiden: telefoons, geroezemoes, toetsenbordgeluiden enz. Via www.thrivingoffice.com te koop.”

Incidenteel wil ik ook nog wel eens een dagdeeltje thuiswerken. Maar die $12.95 voor dat cd-tje ga ik natuurlijk mooi uitsparen. De komende week hang ik gewoon de kantoortuin vol met richtmicrofoons en maak zelf zo’n cd met Spuigeluiden.

Vriendelijk verzoek of jullie dus de komende dagen wat duidelijk gearticuleerd willen roezemoezen?

4 opmerkingen:

De Eeuwige Bron zei

Mag luidruchtig mompelen ook?

Peter zei

Hangt er helemaal vanaf wat je mompelt.

Misschien hiervoor maar speciale audities organiseren?

Karolien Selhorst zei

Mag ik een kopie van dat cd'tje? Voor als ik heimwee krijg naar jullie?

Peter zei

Ik hou je in gedachten Karolien. Ik wacht nog even met opnemen totdat alles weer terug is van vakantie en het geroezemoes in de kantoortuin op maximale sterkte is :-)