donderdag 4 september 2008

Flickr foto’s veiligstellen


Weet niet wie er onder mijn medebiebloggers -geënthousiasmeerd door 23 Dingen- echt aan de slag is gegaan met het maken van een eigen Flickr fotosite.

Op mijn Flickr-site staan inmiddels zo'n 400 foto’s en het leek mij wel eens zinnig te onderzoeken in hoeverre ik die collectie met een backup veilig kon stellen. En ja, dat kan op een hele simpele manier met een tooltje dat voorheen toepasselijk Flickr Backup heette.

Nu heet het Flickr Edit en eigenlijk is dat nog een betere naam, want je kunt er meer mee dan backuppen alleen. Je hebt bijvoorbeeld (ook beperkte) editing mogelijkheden, je kunt er foto’s mee uploaden naar Flickr en je foto’s op tags doorzoeken, want die worden net als de fototitels meegebackupt.

Aanvullend en erg handig tooltje dat het onderzoeken beslist waard is. Maar alleen als je een Flickr-site hebt natuurlijk. Het exe.bestand is hier direct te downloaden.

Ik dacht, ik geef het weer maar even door. Nee, geen dank.

Geen opmerkingen: