zaterdag 13 september 2008

Kijktip Update


In een eerder postje tipte ik de cabaretsolo ‘Spek’ van Ronald Goedemondt. Toen was de DVD met integrale registratie nog in bestelling en die is inmiddels binnen & bekeken.

Opnieuw tranen
Lag ik vorige keer al in een deuk over dit verrassende talent met een heel eigen absurde logica, bij het zien van de DVD (leenbaar bij de betere bibliotheek en thans ook bij mij) liepen opnieuw de tranen over mijn wangen.
Maar vooral bleek–zoals wel vaker het geval is bij tv-uitzendingen- hoe rücksichtlos er gesneden was in het programma. De DVD duurt dik 30 minuten langer en biedt nóg meer grappen, maar komt vooral de dramatische opbouw en samenhang zeer ten goede.

Ook de DVD-extra, ‘The making of Spek’ (een kijkje in de keuken en achter de schermen) was zeer genietbaar en bewerkstelligde voor het eerst sinds jaren enorme heimwee naar mijn vorige loopbaan in de schouwburg.

In de gaten houden dit uit het uit het standup circuit afkomstige theaterdier, dat met zijn natuurlijke schwung & timing nu al de zeldzame klasse van Teeuwen benadert.

Geen opmerkingen: