donderdag 17 juli 2008

Web irritaties

Als nieuwsjunk check ik een paar keer per dag Nu.nl en wat las ik daar recent voor leuks? Goed nieuws: Amy Winehouse stopt binnenkort met optreden in verband met gezondheidsproblemen.
Lees het betreffende bericht en je ziet dat onze Amy de laatste tijd nogal eens in het nieuws is geweest: Amy valt bodyguard aan, Amy slaat fan, Amy in ziekenhuis, Amy uit ziekenhuis… Guttogut. Who gives a f*ck anyway?



Nummer 1 met stip!
Amy is dit jaar met stip binnengekomen op nr. 1 van de Q-List of Most Irritating Media People (waarop verder vaste waarden prijken als Gordon, Emile Ratelband, Wilders en die ADHD-kok Pierre Wind, om er maar een paar te noemen) en doet mijn bloeddruk regelmatig naar ongezonde waarden stijgen.

Met name de dames in mijn kennissenkring lopen helemaal weg met deze knuffeljunk. Niet alleen noemen zij wat Amy doet abusievelijk ‘soul’ (nee dames, Aretha Franklin, dat is soul), ook vinden velen haar ‘een dijk van een wijf’ en ‘lekker stout’ (met dank aan Heleen van Royen, die overigens ook op de Q-List voorkomt).

Miss Winebar, ik zou er een column over kunnen schrijven, maar mijn huisarts ontraadt het mij ten zeerste. En bovendien de gewaardeerde columnist Nico Dijkshoorn heeft dat al voor mij gedaan. Thanx Nico, way to go!

Ja maar, wat heeft dat nu met 23 Dingen te maken – ik hoor het jullie vragen.

Nou, allereerst vond ik al YouTubend onderstaande parodie, dus heeft het toch ook weer te maken met Ding 16.



Nieuwe Web 2.0 toepassing?
Verder vind ik een weblog bij uitstek een medium waarin je stelling moet durven nemen, ook al is het een Bieb Blog.
Maar vooral bracht het mij op het briljante idee van een nieuwe Web 2.0 personalisatie toepassing: het Media Filter waarbij je namen kunt invoeren van mensen waarover je nooit meer iets online wil lezen.

Moet volgens mij te realiseren zijn. Of is het toch wachten op Web 3.0?

Geen opmerkingen: