maandag 21 juli 2008

YouTube irritaties (again)


Dik een week geleden alweer trad dichter/zanger Leonard Cohen op in Amsterdam en ik –stommeling- was er niet bij. Kon me wel voor mijn kop slaan toen ik kort daarna de jubelende recensies op Internet las.

Binnen afzienbare tijd verschenen fraaie foto’s op Flickr, dus ik bedacht me dat er vast ook wel iets op YouTube te vinden zou kunnen zijn.

Parkinson?
En ja hoor, inmiddels zijn bijna 100 filmpjes van het betreffende concert geupload. Maar waarschijnlijk dus allemaal gefilmd met mobieltjes, want in een trillende, schokkerige Parkinson kwaliteit waar ik bepaald niet vrolijk van word. Wat zijn mensen toch blijkbaar al gauw tevreden…

In het kader van de Web 2.0 personalisatiegedachte zou het toch mooi zijn als ik iets kon aanvinken om dergelijke nonkwaliteit niet eens aangeboden te krijgen!
Of weet iemand toevallig ergens een vergelijkbare filmpjessite te vinden waar men wél een bepaalde kwaliteitsnorm hanteert?

En anders zit er nix anders op dan gewoon te wachten tot de officiële Tour-DVD uitkomt.

Q’s Bieblog Stelling van de Week
Bij stijgend gebruik van media-uitingen door de grote massa holt het kwaliteitsniveau evenredig achteruit.

Geen opmerkingen: