vrijdag 3 oktober 2008

In memoriam


Het is volbracht, 23 Dingen. Ter afsluiting dus Ding 24, want Q’s Bieb Blog stopt ermee.

Gedenkteken
“Ja maar wacht eens”, hoor ik mijn trouwe lezertjes mompelen: “wij hadden toch nog wat tegoed?”. Nou, ik was het beloofde aanschouwelijke voorzetje uit het blogpostje ´Netwerken na je dood´ niet vergeten hoor. Maar moest eerst tussen de bedrijven door nog een homepage maken die ook als ‘digitaal gedenkteken’ kon fungeren. En vooral ook op zoek naar eerdere blogs en andere dingen die ik daar dan onder kon begraven.

Ook ontstond gaandeweg het vertragende idee om –als ik mij dan toch echt wil laten kennen- mijn Flickr fotosite nog aan te vullen met foto’s uit mijn jeugd, van mijn ouders en andere mensen die een belangrijke rol hebben gespeeld in mijn leven. En/of nog spelen.

Het eindresultaat is een gefragmenteerde verzameling egodocumenten bijeengehouden onder de noemer Limited Productions. Het feit dat mijn oude weblogs met het verstrijken der jaren vergeven zijn van de dode links vind ik in dit verband wel toepasselijk symbolisch.

Remake, remodel - start again
Ik filosofeerde er in mijn eerste blogpostje al zijdelings over en nu is het uitgekomen: The Return of the Son of Q-Blog, de opvolger van dit Bieb Blog, staat inmiddels ook online.
Hoe lang leven dat weer zal hebben, zal de tijd uitwijzen. Wat er in komt ook. Mijn ervaring is dat een weblog op den duur zijn eigen vorm vindt. Dus kom eens langs en laat af & toe eens wat van jullie horen.

This is Q’s Bieb Blog signing off. Wij danken u voor uw aandacht. Update your favorites & RSS-feeds.

2 opmerkingen:

Lourenza zei

Nou dan maar een tot ziens op je andere blog!
Groetjes lot

Karolien Selhorst zei

Ik schrok in eerste instantie van de titel van dit berichtje... Gelukkig was de inhoud iets positiever. Ik heb je nieuwe blog toegevoegd aan mijn Netvibes-account. Alvast nog veel blogplezier! Enne... je was een erg gemotiveerde 23Dingen-leerling :-)

Groetjes,